La dona en la biologia i la medicina

Título: La dona en la biologia i la medicina
Autor: Santiago Riera i Tuèbols
Editorial: L’Albí (colección Idees, 33)
Páginas: 160
Idioma: Catalán
Fecha de publicación:  2015
ISBN: 978-84-15269-32-8

Información editorial (original)

Santiago Riera i Tuèbols ens presenta la biografia de cinc dones científiques que van marcar camí i que van ser un exemple a seguir per a totes les generacions d’arreu del món. Com defensa l’autor, «les deu dècades del segle vint han estat suficients per passar d’un començament en què les dones tenien el pas barrat de la formació universitària fins a la possibilitat d’obtenir un títol que arribava només després d’una carrera d’obstacles». I és en aquest context on cal situar les cinc dones escollides, ja que totes elles van haver de vèncer molts prejudicis fortament arrelats encara en la societat de què formaven part. Florence Nightingale, la biografia de la qual enceta el llibre, va ser la creadora de la infermeria moderna; Rachel Carson va ser una científica precursora de l’ecologisme; Rosalind Franklin, va ser la fisicoquímica que protagonitzà la troballa més transcendental de la genètica molecular: l’estructura de l’ADN; i, finalment, Rita Levi-Montalcini i Barbara McClintock van ser dues professionals de la medicina que dedicaren la seva vida a la recerca biològica.

Información editorial (traducción)

Santiago Riera y Tuèbols nos presenta la biografía de cinco científicas que marcaron el camino y fueron un ejemplo a seguir para las generaciones de todo el mundo. Como defiende el autor, «las diez décadas del siglo veinte han sido suficientes para pasar de un comienzo en el que las mujeres tenían el camino cerrado a la formación universitaria, hasta la posibilidad de obtener un título que llegaba sólo después de una carrera de obstáculos». Y es en este contexto en el que hay que situar a las cinco mujeres elegidas, ya que todas ellas tuvieron que vencer muchos prejuicios, aún fuertemente arraigados en la sociedad de la que formaban parte. Florence Nightingale, la biografía con la que comienza el libro, fue la creadora de la enfermería moderna; Rachel Carson fue una científica precursora del ecologismo; Rosalind Franklin, fue la fisicoquímica que protagonizó el hallazgo más trascendental de la genética molecular: la estructura del ADN; y, finalmente, Rita Levi-Montalcini y Barbara McClintock fueron dos profesionales de la medicina que dedicaron su vida a la investigación biológica.

Deja un comentario

Obligatorio

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>